BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 5 februari 2010

Hemma & snart sängdags

Kom precis hem från Nicklas & Carro =) Såg världens konstigaste film..kommer tyvärr inte ihåg va den hette, men jag ska ta reda på de & lägga ut en trailer!
Blev inge bowling..:(
Nu är jag super trött, så jag ska bara tvätta av mig sminket, borsta tänderna & gå & sova! :)
Har fått super mycket beröm för mitt hår dom senaste veckorna?! Usch..ser hemskt ut för tillfället..har världens fulaste blekrosa färg i luggen & resten är mer brunt än svart..men jag tänker dela med mig av mina hårtips iaf:P
Har alltid haft väldigt tjockt och kraftigt hår och det kräver massvis med tid och ompyssling! Färgar varannan månad ungefär och klipper mig var 3dje.
* Tvätta håret max 3 gånger i veckan, två av dom med både schampo & balsam och 1 med bara balsam (själv använder jag mig av TreSemme Antibrakeage produkter)

* Gör 1-2 hårinpackningar i veckan (rekomenderar Jane Hellen (20:- på rusta) eller TreSemme (80:- på rusta).
* Efter dusch, plattning & föning använd ett bra hårtoppsserum! (använder mig av Björn Axens)
* Badmössan<3 En räddning för ALLA med frissigt hår..lägg den över håret när du duschar & inte ska tvätta håret
* Gå till en frisör som du litar på & klipp topparna varannan-var 3dje månad.
* Färga inte mer än nödvändigt, skit samma om utväxten är 2 cm..huvudsaken är att håret inte ser ut som svinto eller att det verkar vara uppklippt med ett rostigt rakblad! Jag använder mig av Jane Hellen Mood till de svarta & hot pink från Stargazer till de rosa. Den rosa färgen finns på Shock.se el. http://www.styletower.com
* Sov med flätor
* Använd inte värmetänger & fönen mer än nödvändigt!! 2-3 gånger i veckan..Låt håret självtorka & skippa hårfönen om du har ett tjockt & fylligt hår! Då behövs ingen hårfön. Platta när håret torkat, sov med flätor & platta endast luggen! Så håller sig håret bättre.
* Ät Silica! 3-4 tabletter dagligen! Både hud, hår och naglar mår bättre! Håret & naglar växer snabbare & huden blir mer mjuk och spänstig.

Hmm kan inte komma på så mycket mer.

KiZZ

0 kommentarer: