BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 3 februari 2010

Blir sjuk av snön

Jag mår dåligt av all denna bruna, våta snö..tog min vanliga 30 minuters powerwalk innan frukost..hade som vanligt mina "uggs"..härligt dyngsura dom blev..fy..även om jag impregnerat dom ett flertal gånger?!..nu har jag huvudvärk & jag vill verkligen ha vår & sommar!! Sommaren är sexig, snygga människor i tunna kläder överallt..ah, sommaren är fan sexig!
Fick mig en riktigt positiv överraskning när jag mätte mig i morse! 7 cm off på 3 veckor! Helt UNDERBART!!! 3 cm i midjan? Kan det stämma? tänkte jag för mig själv & jo, nog fan stämde de! Mitt mål är ett midjemått på ungefär 68 cm :O Sinnessjukt! Är 10 gånger mer peppad än när jag började!
Nästa vecka kommer jag att börja följa South-Beach-Dieten under ca. 4 veckor!
Dieten är uppdelad i 3 faser, där fas 1 är den strikta fasen, fas 2 stabiliserings fasen och fas tre är slutfasten. Fas ett pågår under minst 2 veckor och den kännetecknas genom att minska mängden kolhydrater drastiskt!
De är förbjudet att äta & dricka alkohol,vitt-halvgrovt mjukt bröd, bakverk, glass, godis, pasta, potatis ,ris, socker, sötade drycker och ungsbakad mat. Under dessa 2 veckorna ska man kunna gå ner 3-6 kg.
De följande två veckorna kommer att beså av Fisk, grönsaker, kött, nötter, olivolja, ost, skaldjur, ägg, kaffe, te eller vatten är godkänd måltidsdryck.
Ett tips är även att dra ner på mjölkprodukterna en aning.
Fas 2 följer man tills man når sin målvikt & fas 3 under hela livet.
I fas 3 är det tillåtet att "slava" & man kommer egentligen inte lägga märke till några förändringar. Det är ett hälsosammare liv helt enkelt!

http://www.viktminskning.dk/South-Beach-Dieten.php
Denna sida tipsar om en rad olika dieter som är allt från idiotiska-hälsosamma!

Nu ska jag fixa till mig lite & sen ska jag gå & ta en kaffe med Karin!
KiZZ

0 kommentarer: