BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

tisdag 5 januari 2010

Jag är inne på dag 5 och sjuk!

Idag är jag sjuk..super förkyld..började känna av de igår..trött, nysig och frusen! Idag har jag feber..blää..
Har precis satt på ett nikotinplåster nu..kliar lite, men jag hoppas verkligen det funkar! Tuggummina har ju varit en räddare i nöden men jag känner mig fortfarande sugen, så jag valde att ha plåster också!
Jag använder mig av Niquitin Clear 21mg, som jag klipper på hälften! Dessa ska jag använda i 2 veckor och sen ska jag trappa ner till 14mg som jag ska använda även dom i 2 veckor! I vanliga fall räcker ett paket i 1 vecka, men eftersom jag använder tuggummi också, så kände jag att de va bäst att klippa dom på hälften. + att apoteks personalen tyckte de va bättre för mig!
1 cigarett ger ca 1mg nikotion, så en rökare som röker 1 paket om dagen får då i sig 20-21mg nikotin om dagen! så man ersätter altså de man vanligtvis röker med plåster och tuggummi!
Känner verkligen att jag kommer klara detta & jag är så fruktansvärt stolt över mig själv!
Nästa vecka ska jag ta tag i träningen också, ska börja träna på Loket med Wickan 3 dagar i veckan!

KiZZ

0 kommentarer: