BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

lördag 19 december 2009

Lördag & drömkatten!

Åter igen lördag..veckorna går så fort! Bara två dagar till på jobbet, sen åker vi äntligen upp till min familj!
Dagen har bestått av städning och film mys i soffan (gick så mycket mysiga filmer på kanal 5 idag). Gjorde även världens godaste kycklinggryta (se recept nedan), helt underbart god blev den!
Kom precis hem från Bogren & Emma, har varit där & haft det trevligt :) Bestämde även att vi ska ta en helg i Ullared framåt sommaren sen..jösses va jag kommer shoppa! Lika bra att börja spara pengar!
Sitter här & drömmer mig bort lite..älskar mina två kizar som jag redan har..MEN, jag skulle så gärna vilja ha en Sphynx (naken katt)..! Så jävla häftig! Så fruktansvärt ful, men ändå vacker på något sätt! Ska tydligen vara en av dom mest personliga kattraserna som finns..hälften katt, hälften hund sägs de.
När vi flyttar till hus tänker jag skaffa mig 2 stycken iaf!! Så de så!! (Björnen kan säga vad han vill;))

Visst är den vacker!?

Recept på min kyckling gryta 2 pers. :

De här behöver du:
2 stycken kyckligfileer
rapsolja el. stekmargarin
1-2 tsk curry
1 vitlök
1 äpple
Wokgrönsaker
0.5 gul lök
Svartpeppar
valfri krydda
Salt

Tärna kycklingen, va noga med att tvätta skärbrädan noga innan du använder den till att hacka äpple & lök!
Smält en klick margarin i en kastrull, medans du hackar vitlöken och den gula löken & äpplet till små fina bitar.
Fräs löken (vit & gul) och äpplet ca. 5 min (tills äpplet är något mjukt & mosigt) och tillsätt sedan 1-2 tsk curry, 1 krm salt och lite svartpeppar.
Gör en slät sås med hjälp av en stavmixer!
Sätt tillbaka kastrullen på plattan och tillsätt sedan 2 dl mjölk och 0.5 dl vatten & låt koka ca 5 minuter under omrörning, använd mer mjölk om såsen känns för tjock eller 1 msk mjöl om den är för tunn. Tillsätt mer Curry & kryddor efter smak.
Fortsätt nu med att steka kycklingen i ca. 10 min, krydda med salt och peppar.
Tillsätt nu wokgrönsakerna och stek tills dom är mjuka. Häll såsen öven kycklingen och grönsakerna och rör ihop.
Servera med Ris och njut!


KiZZ

0 kommentarer: