BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 9 december 2009

GAAAH!

Jag blir så fruktansvärt irriterad på mig själv när jag inte säljer nått..usch..& de värsta är att jag inte gör nått fel..ringer bara till fel personer..
Sen jag började på Allsite har jag verkligen fått en inblick i hur många utlänningar som inte kan svenska är..jag ca 100 samtal per dag, varav 40 av dom är en utlänning som "Jag icke prata tan sjvenska" "Du språka kurdisch) Ja jo tjena, hur många svenskar kan prata kurdiska?! De värsta av allt är att dom inte kan engelska heller..jag är inte rasist nån stans, är förövrigt inte helsvensk själv! Tycker det är jätte kul med andra kulturer och allt sånt, men skulle jag flytta till ett annat land så skulle jag åtminstonne lära mig språket någorlunda..eller iallafall lära mig grunderna tills de att jag flyttar..Det är alldeles för många i detta avlånga land som är här av fel orsaker! När min familj (mammas sida) flyttade hit till Sverige från Finland så va det krav att man skulle kunna grunderna i svenska innan man räknades som svensk medborgare..då är min mammas sida av släkten från den mer svensktalade delen av finland så dom hade lätt med svenskan, och dom bryter inte speciellt mycket nån av dom och ska jag va ärlig så tror jag att dom är tacksamma över att dom fick lov att lära sig svenska innan dom flyttade hit! Hur klarar man sig som utlänning om man varken kan svenska eller engelska? Varför sätter man alla dessa människor på samma ställe? då lär dom sig ju aldrig!? Det är inte deras fel, de är svenska regeringen som börjat ta in för många människor av olika kultur som dom senare ändå inte har tid för!
Pengarna för bättre sjukvård för gamla och sjuka finns inte, men pengar att hjälpa människor från andra länder de finns? Finns så många som behöver hjälp redan.. och uppenbarligen så finns det inte resurser för fler så varför envisas med att ta in fler ..? jag förstår inte..:/
Somsagt, inte rasist eller nått sånt..men..vart är vi påväg egentligen?

KiZZ

0 kommentarer: