BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 15 november 2009

Dagen i korthet..

Vaknade vid 12.30 :P såå skönt att sova!
Gick över till Sandra & Mattias & fikade med hela familjen Andersson, dock utan Robin..
Sen skulle jag gå över till Wickan i 2 timmar..blev dock 4.5! Saknat min Apa! Även tack för allt stöd..du är underbar!
Nu blir det sängdags..jobb imorgon! Där det även kommer att bjudas på tårta om min kära arbetskamrat bakat! & äntligen kommer Annie tbx! Not the same without her..
Annars har helgen varit super bra..lugnt & skönt!
Har även suttit & skrivit check lista till valpen..skålar, leksaker, koppel, mat, försäkringsalternativ, registrering i jordbruksverket och hundägarregistret hos skk..mycket att fixa & tänka på så här innan! Björn har pluggat hela dagen & läst ut en hel bok om hundens mentalitet, träning, valpar..ja de mesta..(Stora Hund Boken) snart kan han väl mer än va jag kan..även om han inte haft hund! Haha!
Aja ska bli super kul iallafall..känner mig verkligen redo för att bli hundägare igen!


Denna boken är jätte bra om man vill lära sig det mesta om hundar! Den kostar mellan 200-300..själv fick jag den i födelsedagspresent för några år sen..har lärt mig väldigt mycket ifrån den! Dock även från min hund intresserade familj som haft hund båda två sen dom va 15 & 20 år och hela livet från de och från hundkurs A&B som jag läste i gymnasiet..själv har jag haft hundar i mitt liv i 18 år, tränat, tävlat sen jag va 8 och haft brukshundsledare, hundpsykologer, hunduppfödare mm runt om i mitt liv sen jag kunde krypa..Så ja, jag känner mig redo att äntligen få en ny familjemedlemm igen :) Även fast ingen hund kommer att ersätta Teddy, så känns detta även så jävla rätt!

KiZZ

0 kommentarer: